Mor Saçlarım Hakkında Her Şey // Everything About My Purple Hair

/
4 Comments



Merhabalar! Son dönemde her gördüğüm kişide çok beğendiğim mor / leylak saç renklerini kendi üzerimde denemeye başladım ve bir kaç haftalık uğraştan sonra leylak rengine fazla ulaşamasam da morun hoş bir tonuna ulaşmayı başardım. Daha fazla uzatmayıp deneyim hikayeme giriş yapayım isterseniz.


Her zaman gittiğim kuaförümden kendi malzemelerini aldığı bir sokağın adını aldım ve arkadaşım Işık ile buraya gittik. Kendimize ortak bir mavi tonlu toz açıcı (açıcılar genellikle 1 kg olduğu için oldukça karlı oldu), bir kaç renkli boya ve bunları aktive etmek için peroksit aldık. (Boya için %30, Açıcı için %40)  Eve gelir gelmez tahmin edersiniz ki işe başladım.


İlk olarak saçlarımı mavi tonlu toz açıcıyla açtım. Bir büyük kaşık toz açıcı başına bir şişe %40'lık peroksit kullandım ve 25 dakika kadar beklettim. Sonuç olarak uçlar açık sarı, ortalar ise daha koyu sarı olarak kaldı. Bunun üzerine saçlarımın çok yıpranmaması için bol bol saç kremi uyguladım ve maske yaptım. Gün içinde saçlarımın kuruduğunu hissettikçe durulanmayan sprey saç kremlerinden uyguladım. Bir gece de saçlarımın açılan bölümlerine zeytin yağı sürüp saçlarımı ördüm ve 24 saat beklettim. Bu işlemlerden sonra saçlarımda neredeyse hiç yıpranma belirtisi olmadı.


Ertesi gün saçlarımı boyamak için aldığım mor ve patlıcan moru ( red violet diye geçiyor) renklerini saçlarımda denemeye karar verdim ve boyayı kullandığımda küçük çaplı bir şok yaşadım. Öncelikle boya aktive olmamış halde geliyor, Yani peroksitle karıştırmanız gerekiyor. Ben boya için %30'luk peroksit kullandım. Saçlarımın daha pastel bir tona sahip olması için ilk uygulayışımı boya peroksit ve saç kremini karıştırarak yaptım ve sonuç olarak neredeyse hiç bir şey çıkmadı. Herhalde saç kremiyle olmuyor, leylak olmasın da mor olsun diyerek patlıcan moru ismiyle satılan boyayı peroksitle karıştırıp uyguladım ve sonuç KIRMIZI! Hem de çatır çatır kına KIRMIZISI. Patlıcan moru olarak satılan renk kırmızı çıkınca mor olarak satılan rengi de aynı yöntemle uyguladım ve sonuç olarak kırmızı saçlarım bir ton daha sade bir kızıl oldu ama bir adım öteye gidemedi. Ve tabi ben de bir kaç gün kırmızı saçlarla gezmek zorunda kaldım.


Bir kaç gün sonra boya aldığım mağazaya gittim ve Jamaican Colours isimli bir markanın pompalı, 508 Jamaican purple isimli rengini aldım. Bu boyanın öncekinden farkı aktive edilmiş halde gelmesi. Yani boyaya peroksit veya herhangi bir aktivatör katmanız gerekmiyor. Bir de L'oreal'in Silver Shampoo denen mavi şampuanını aldım. Eve geldim ve ilk işim açıcıyla peroksiti karıştırıp o kızıllıktan kurtulmak oldu. Saçlarımı yıkarken büyük bir korku yaşadım çünkü ıslak saçlarım resmen birbirine yapışmış plastik gibi duruyordu. Hemen elimdeki en güçlü saç kremlerini karıştırıp saçlarıma yaydım ve bekledim. Bu oldukça yumuşattı. Arkasından L'oreal'in mavi şampuanını 5 dakika kadar beklettim. Saçlarımı durulayıp kuruttum. O kırmızı ton bazı yerlerde hafif bir kızıllık bıraktı ancak genel olarak temizlendi. Mavi şampuan ise iyi açılan yerleri biraz daha gümüşileştirmek dışında pek bir etki yaratmadı.


Sıra boyama kısmına geldi. Yeni boyayı saç kremiyle karıştırdım, almak istediğim leylak tonunı elde ettim, saçımın küçük bir kısmına uyguladım, beklettim ve ne göreyim??? Saçımın boyanan kısmı gri tonlu bir YEŞİL! Hatta MAVİ. Bu konuya biraz üzüldüm çünkü mor boyadan mavi saç çıkması eşittir bahtsız bedevi hikayesi değil de ne? Sonradan aklıma inanılmaz bir fikir geldi. Elimde bir tane çilek kırmızısı (hatta pembesi) Bir boya vardı. Elimdeki mavi çıkan mor boya ile bu pembeyi istediğim leylak rengini elde edene kadar karıştırdım. Saçımın arkadaki bir tutamına sürdüm ve beklemeye başladım. 30 Dakika sonunda saçlarım istediğimden bir tık daha pembeydi. Hemen elimdeki maviden çok minik bir miktar aldım ve o tutamın üzerine yaydım. 5 dakika kadar bekletip yıkadığımda sonuç harika bir mor oldu.


Mor boya sürdüğünüz anda saçı boyuyor ancak kalıcı olması için 20-30 dakika beklemeniz gerekiyor. Pembe ise bekledikçe rengini veriyor, 25 dakika minimum beklemeniz gerekiyor. Bir diğer sorun ise bu iki boyayı karıştırdığınızda pembenin rengi tam çıkmadığı için üzerine ne kadar mor eklenmesi gerektiğini kestiremiyorsunuz. Bu da deneme yanılma yöntemiyle belirleniyor.


Sonuç olarak gördüğünüz saç rengine ulaşmış oldum. Aslında fotoğraflarda biraz koyu çıkmış. Gerçekte daha hoş bir mor renge sahip. Şimdilik memnunum ama ilerleyen zamanlar için aklımda başka fikirler de var. Şöyle bir baktım da inanılmaz uzun bir yazı oldu. Eğer satırlarımı hala okuyorsan gerçekten çok teşekkür ederim.


Hepinize harika bir gün dilerim!






You may also like

4 yorum:

  1. Bir kuaför kızı olarak diyebilirim ki saçların yıpranmasın diye yaptığın şeyler müthiş.
    Boyada talihsiz kalmışsın sen :/ Manic Panic markasını bir dene.

    YanıtlaSil
  2. Şimdi bi de canlı canlı merak ettim saçının asıl halini :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş saçların tatlım ;) Bloğunu beğendim, takipteyim, bana da beklerim ;)

    YanıtlaSil
  4. ben bi 5 6 yık önce alfaparf jean's color kullanıyodum egecim gerçekten çok başarılıydı.usa den almıştım ama artık bulunabilceğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Like us on Facebook

Bumerang - Yazarkafe