Instagram Fotoğraflarımı Nasıl Çekiyorum? Hangi Filtreleri Kullanıyorum?

/
3 Comments




Herkese günaydın! Bugün size Instagram fotoğraflarımı nasıl çektiğim ve hangi filtreleri kullandığım ile ilgili bir post hazırladım. Umarım beğenirsiniz.

Öncelikle fotoğrafları elimden geldiğince gün ışığında, eğer imkanım yoksa telefonumun flaşı veya harici ışıkla çekiyorum. Ancak en iyi sonuç tabi ki gün ışığında alınıyor. Fotoğrafları elimden geldiğince odaklanmış halde çekmeye dikkat ediyorum. Şimdi fotoğraf tiplerine göre neler yaptığımdan bahsedeceğim.




Yiyecek fotoğraflarında özellikle de meyve fotoğraflarında X-pro II, Earlybird ve Nashville filtrelerini kullanmaktan hoşlanıyorum.  X-pro II fotoğrafı daha net ve keskin gösteriyor. Yiyecek daha renkli ve parlak görünüyor. Earlybird biraz daha sarı tonlu olduğundan yumuşak bir etki veriyor ve hoş bir görüntü yaratıyor. Nashville'i ise daha retro bir efekt verdiği için seviyorum.





Kitap, defter, yazı gibi fotoğraflarda Amaro, Valencia ve Walden efektlerini beğeniyorum. Bu efektler genelde soluk bir görüntü ortaya çıkarıyor ancak ben güzel göründüğünü düşündüğümden bu efektleri tercih ediyorum. Bu tarz fotoğraflarda ışığı tek bir taraftan alarak daha güzel bir görüntü yaratılıyor. Her taraf aydınlatıldığında o 3 boyutlu görüntü kayboluyor gibi hissediyorum.





Şimdi sıra paylaşmaktan en çok keyif aldığım fotoğraf tipine geldi. Tabi ki makyaj malzemesi ''kolajı''. Bu tarz fotoğraflarda makyaj malzemelerinin her zaman için dağınık durmasından taraftarım. Her malzemeyi yanyana dizip çekmek bence fotoğrafın ilginçliğini kaçırıyor. Bu tarz fotoğraflarda bir kaç taraftan ışıklandırma kullanılıp hiç bir ürünün gölgede kalmaması sağlanmalı. Mümkün olduğunca fotoğraf en tepeden çekildiğinde en güzel sonuç elde edilecektir. Bu tarz fotoğraflar için favori filtrem istisnasız Valencia.






Son olarak oje, tırnak, nail art  fotoğraflarından bahsedeceğim. Bu tarz fotoğraflarda elimden geldiğince ojenin tam rengini almaya çalışıyorum ve odak noktası olarak oje ile tırnakların birleştiği yeri seçiyorum. Böylece hem daha net hem daha renkli bir fotoğraf elde ediyorum. Bu tarz fotoğraflarda filtre olarak ya Valecia'yı kullanıyorum ya da kendi halinde bırakıyorum.


Bu postu daha fazla uzatmak istemediğimden kullandığım diğer fotoğraf düzenleme programlarını bir başka postta paylaşacağım.



Hepinize harika bir gün dilerim!

Instagram: @egettunca



You may also like

3 yorum:

  1. Merhaba Ege,
    Seni uzun zamandır severek takip ediyorum :))
    Bence youtube da bi ara popüler olan How i edit my instagram photos tag videosundan yaparsan çok daha güzel bi sonuç elde edebilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederiim :) hiç düşünmemiştim ama güzel fikir olabilir :))

      Sil
  2. Valencia kesinlikle benim en favori filtrem. İnstagramda bende beklerim sizleri. :) ''merveyildizblog''

    YanıtlaSil

Like us on Facebook

Bumerang - Yazarkafe